lördag 1 september 2012

Lördag morgon

Ja nu sitter jag här i soffan och klockan 10.30. Alla sover förutom jag. Tredje tvätten är i maskinen, två har blivit hängda, vikt och plockat i lådor, rensat kläder, fixat diskmaskinen, plockat av, vattnat blommorna. 
Jaaa
Det är lördag morgon och jag är morsa :)


Pluttis ställer sig nästan helt själv nu. För att stå i soffan har varit toppen kul den här morgonen. Hon har även blivit så himla gosig. Ska burra in huvudet och gnida ansikte mot ansikte vilket är jätte mysigt! 
På nätterna har det varit lite oroligt den här veckan. Drömt och gnällt vid ca 3 varje natt. Jag tror att det är tänderna som spökar då hon har två små söta tänder längst ner som har tittat fram. Så då har jag burit över henne till vår säng där hon somnat om på ett kick. Mys att ligga mellan mamma och pappa och känna sig trygg :)
Man måste även ge henne uppmärksamhet non stop och hon blir lätt uttråkad hehe. Så massa bus hela dagarna fröken. 
Nu äter hon även gröt till frukost, burkmat till lunch/mitt-på-dagen och gröt till middag. Sen får hon så klart flaskan lite där emellan. Men de tre måltiderna är relativt fasta och det har funkat bra de här dagarna så det känns bra. Vi ska även introducera välling nu i dagarna. Börja lite försiktigt iaf då hon har lite problem med magen. Hade varit skönt om hon stod sig hela natten då vissa nätter vaknar hon av hunger och slukar en hel falska utan problem. Så välling är nästa steg :)










Jag ska försöka lägga upp lite bilder så ofta jag kan så ni får se hur Mila utvecklas och växer


1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att du börjat blogga igen så man får se lillskruttan också :)Jätte mysigt och jag längtar tills jag kan komma upp till er. Snart snart ca 2v så är jag där :) Puss

    SvaraRadera