fredag 25 november 2011

MvC

Allt började med att gå upp tidigt i morse för att vara på MVC kl 9. Ja det är tidigt för mig.. Men då visar det sig att jag tittat fel på lappen som jag fått om ombokning så jag ska inte dit förens klockan 10.45. SUCK! Så jag tar med mig Nathalie, som fick följa med idag då F är i sthlm, till kafeterian. Där trycker vi i oss en varsin lussebulle och lite julmust. Det var gott! Men usch va trött jag var. Varför gör sjukhus en så himla trött? Ja ja, vi gick tillbaka till 10.45 då jag hade min tid. Tog alla prover. Allt såg bra ut som vanligt, skönt! Blodvärdet är dock på väg ner men fortfarande bra. Första gången jag kom dit så hade jag ett blodvärde på 132 och idag låg det på 113. Men det är inte dåligt förens under 105 förklarade BM för mig. Men börjar jag känna mig trött. Jajjamen! Så ska jag börja proppa i mig järntabletter. Urinprovet såg bra ut, fick reda på att jag inte har klamydia så de va ju bra ;) Sen var det att ställa sig på vågen. Och där stod det 59.0 kg. Än så länge är jag under 60 kg gränsen hehe. Men jag tror dock inte att jag kommer att hålla mig där så länge till :) 
Sen gick vi in och lyssna på hjärtljuden och mätte magen. Tror ni inte att hjärtljuden låg på 140 idag också! Så typiskt. Nu kan jag inte spekulera om de är en tjej eller kille som gömmer sig där inne :) Det sägs ju att är det en kille så ligger hjärtslagen under 140 och en tjej över 140. Men det är ju såklart att våran lilla krabat ska ligga precis på gränsen även denna gång :) Sist låg det i o för sig på 144... Men innan det 140


Nu ligger jag här i soffan helt död av trötthet! Ska försöka sova lite innan det blir dans hela kvällen med avslutande SM peppning/mys. Imorgon är det nämligen SM i sporthallen!!!! Spännande! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar