tisdag 20 september 2011

färdigt.

Jag vill bara ha allt färdig känner jag just nu.
Jag vill hitta en lägenhet/radhus som vi kan hyra/köpa så vi har det klart. För vi vet redan att denna lägenhet inte kommer att funka. Inte platsmässigt. Okej, jag vet att en bebis inte tar så mycket plats till en början. Det är jag helt införstått med. Men det är allt annat som inte får plats. Vi måste ha en tvättmaskin, diskmaskin, någonstans att ställa vagnen, en byrå och allt det där fungerar inte i vår nuvarande lägenhet. Så en flytt är nödvändigt.
Sitter på hemnet.se varje dag och kollar. Men det är sällan något dyker upp som är intressant. Men i helgen ska vi nog åka och kolla på en visning iaf. Så får vi se efter det.


Barnvagn kommer att beställas om ca en månad (då vi gått in i vecka 25) från ett företag från England. Vi kommer att tjäna in 5000-6000 kr på att beställa därifrån än att köpa här i Sverige. Så det känns bra! 




På lördag är det även första Streettävlingen i Gävle. Bussen går kl 06.00... mindre kul... Ska bli kul att se alla duktiga dansare köra gärnet igen! Tävlingsträningarna gick väldigt bra idag! Så jag hoppas på bra placeringar såklart :)








Älsklingen kom hem ikväll och vi gjorde varma mackor med kantarellstuvning, hur gott som helst! Gjorde så vi har till lunch imorgon också :) Nu sover han sen länge tröttisen som han är. Men han har ju ett vanligt jobb så han måste gå upp tidigt på mornarna som vissa andra slipper. Det finns för och nackadelar med alla jobb. :)
Nackdelen med våra jobbliv är att han jobbar dag och jag kväll. Vi hinner liksom aldrig riktigt umgås. Men på söndag blir det en heldag med bara han och jag och det ser jag fram emot! :) Kanske ta sig ut i skogen och plocka svamp? Eller det kanske inte finns nå svamp kvar i skogarna längre?




Nu ska jag kolla det nya Two and a half men avsnittet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar