måndag 26 september 2011

kantareller i stora lass

Söndagen börjades med lite plock och fix innan vi åkte bort på en visning av ett jätte mysigt radhus. Hoppades vi på iaf, men så var inte läget. Kunde ha varit mysigare om inte det första man såg vad spindelnät och spindlar i taket. Helt seriöst. Vem städar inte när man ska ha en hus visning? Det var verkligen ofräscht! Men nog om det. Det var väldigt mycket fix och den var det en fuktskada på ena sidan av taket och så var det dåligt med förvaring. Annars var det jätte mysigt med en egen uteplats och liten gräsplätt. Men det blev inget med det. Området skulle jag verkligen kunna tänka mig att bo i! Så jäkla typiskt!

Efter det så åkte vi till Tuna Park för att käka lunch. Nathalie och Alex hängde med de med då vi träffat dem på visningen, lite komiskt. Jag försökte mest hålla in tårarna hela vistelsen där då jag verkligen hoppats på att det skulle vara bra och nu växer paniken ännu mer att vi måste börja om och hitta något och tiden rinner iväg...

När vi ätit upp och diskuterat radhuset en stund så åkte jag S och F ut i skogen för att leta svamp. Och det hitta vi kan jag säga! Hur mycket som helst! Orkade inte ens plocka med oss allt :)

Vi hittade även gulingar!










Idag ska jag rensa och ta hand om alla kantareller vi fick tag i. Inte så super roligt men ett måste :)





Vecka 22 var det nu ja! Inte toppen bilder men man kan se att magen växer för fullt! MYS








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar